Tomoe 

För några dagar sedan satte jag mig ner och ritade igen.  Jag valde att teckna Tomoe från Kamisama Hajimemashita (som jag skrev om här). Det började bara som en snabb skiss då jag kände för att kludda lite, men efter att ha ägnat en stund åt lite mållöst tecknande insåg jag att det faktiskt började ta sig och bli rätt bra. Så jag skapade ett nytt lager och ritade en lite mer noggrann lineart som jag sedan färglade.
 
Här nedan är linearten samt den färdiga bilden. 
 
 
 
Förutom att jag gillar den ofärglagda bilden mer än den färglagda så blev jag rätt nöjd, särskilt med tanke på att jag knappt kunnat rita något vettigt alls med min ritplatta tidigare. Det känns som att jag börjar bli lite bättre på att använda den och att jag börjat få mer kontroll på något vis. Förhoppningsvis kommer jag att med mer övning kunna behärska den så småningom!
 


Comments
Fei

Du borde ärligt rita en serie och publicera den på din blogg. Du ritar jättebra även om du bara trackar ner på dig själv och därför finns jag här som en liten röst som påminner dig om att du är fantastisk!

Svar: Tusen tack! Jag har varit lite sugen på att göra en serie någon gång, men är inte så säker på om jag skulle ha tålamodet. Men någon gång kanske! Jag ska hur som helst försöka fortsätta med ritandet så får vi se vart det leder. :)
Jenny Mattsson

2013-01-30 @ 12:11:50
URL: http://feiheinestam.se


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback