Nej nej nej nej nEJ jag orkar inte 

Nu har jag gått och blivit helt tokig i ytterligare en man - David Tennant. Jag är egentligen inte särskilt förvånad då jag har ägnat större delen av den senaste veckan åt att titta på honom som den tionde doktorn i Doctor Who. Jag underhåller mig fortfarande genom att sitta och bläddra bland Doctor Who-relaterade klipp på Youtube och råkade komma över denna som gav en rätt bra överblick om vad det hela handlar om, ifall du skulle känna för att kolla.
 
 
 
Ja, jag vet att han kanske inte är den allra mest attraktiva vid första anblicken. But he kind of grows on you. Han är himla gullig helt enkelt (ja jag får kalla honom gullig fastän han är över 40). Jag har illustrerat med exempel som du ser bara du klickar på de länkade orden! Hans vänstra öra som är lite krokigt, hans rufsiga hår (som jag hemskt gärna vill känna på vilket ett lyckligt fan fick göra här), hans fräknar, de tillfällen då han har lite lagomt mycket skäggstubb och det där magiska leendet som gör att hela han lyser upp och man inte kan låta blir att le själv. Inte minst, har du någonsin sett någon som passar så bra i polisonger? Eller glasögon? Och jag ska nog inte ens gå in på det här
 
Ja, jag är också medveten om att han endast är ett år yngre än mina föräldrar vilket gör honom både 23 år äldre än mig och därmed även mer än dubbelt så gammal som mig. Men jag bryr mig inte. Han är så himla fin och en helt fantastisk skådespelare dessutom. Jag har under de senaste veckorna gjort lite research och fått reda på att han var med i Harry Potter and the Goblet of Fire. Han spelade Barty Crouch Jr., den där lite halvgalna killen som slickade sig om munnen hela tiden och var förklädd som Moody. Jag har läst att det där slickandet omkring munnen var något som Tennant improviserade. Imponerande måste jag säga. 
 
Jag fasar redan inför det ögonblick när jag kommer ha sett färdigt alla avsnitt av Doctor Who med Tennant. Men nu när jag börjar närma mig slutet av Tennants medverkande har jag försökt hitta lite nya grejer jag kan kolla på som han har varit med i. Jag är lite nyfiken på Blackpool och Secret Smile för tillfället. Jag har också fått nys om att han spelat in en del ljudböcker. Jag är inte vanligtvis så mycket för att lyssna på ljudböcker men jag skulle utan tvekan kunna göra det bara för att få lyssna på hans röst och höra den där skotska accenten.  (︶ω︶)
 
Se så det kan gå. På bara några veckor har jag blivit oerhört förtjust i en 42 år gammal brittisk skådespelare. Lite överbeskyddande blir jag dessutom.Jag kan inte hjälpa att bli lite arg (jag visar det dock inte så mycket ) när exempelvis min lillasyster säger att han ser 'sliskig' ut. Eller när någon annan påpekar att han ser 'rätt så töntig ut'. Han är ju jättefiiiiin. (´∩`。) Men framför allt är han en så fruktansvärt bra skådespelare att jag får rysningar. Helt fantastisk är han. 
 
Jag kan omöjligt förstå hur Tennant skulle se sliskig ut. Se bara vilken gullig liten glad filur han är.
 
Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här. Men två saker kan jag konstatera åtminstone. Först och främst: Jag måste låta galen. Och slutligen: David Tennant är bäst. \(*T▽T*)/


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback