Kis-My-Ft2 

 
Jag har nyligen börjat lyssna på ännu en ny grupp. Förvånad? Förmodligen inte. Det här är en japansk grupp vid namn Kis-My-Ft2, uttalas Kisu Mai Futtotsu, som har sju medlemmar. Jag fick först nys om dem efter att jag sett ett Jdrama som två av gruppmedlemmarna var med i (han med vita byxor och han till vänster om honom med vita ränder på kläderna). Låten här nedan var den de först kom ut med samt den första jag lyssnade på. Jag rekommenderar att du klickar på HD-knappen i hörnet. Det blir så himla dålig kvalitet annars! (Du hamnar på en ny sida då du klickar på bilden.)
 
 
Kis-My-Ft2 - Everybody Go
 
De ska tydligen vara sju i gruppen, men i mina ögon verkar det mer som att de är tre medlemmar med fyra bakdansare. De andra fyra killarna får ju i princip ingen tid framför kameran! Jag har ingen aning vad det beror på, men jag måste nog forska lite närmare i det där... Anyhow, jag gillar att de använder rullskridskor! De har dem som en del av koreografin i princip varenda en av deras musikvideor som jag har sett.
 
Trots att jag bara har lyssnat på dem i någon vecka nu måste jag säga att jag har tyckt om alla deras musikvideos och låtar än så länge. En av videorna fann jag dock en aning förvirrande:
 
 
 Kis-My-Ft2 - SHE! HER! HER!
 
Ja, vad ska man säga? Japan ♥. 
Jag kan ju gott konstatera att jag aldrig har sett någon liknande musikvideo. Introt var himla creepy, nästan så att jag var på väg att sluta kolla på videon. Efter det blev allt genast glittrigt och jag brast nästan ut i skratt av ren förvirring. Å ena sidan kan jag förstå att glittret fungerar som kontrast mot stanken från de människoliknande varelserna, men å andra sidan var det lite väl cheesy. Till sist dyker det upp en regnbåge i bakgrunden dessutom.... Ja, det är en rätt egen musikvideo helt enkelt. 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback