Chibi Tomoe 

Här är något litet som jag ritade för någon vecka eller två sedan. Det blev Tomoe från Kamisama Hajimemashita igen. Jag har fortfarande inte riktigt kommit ur det där trots att animen avslutades för bra länge sedan och mangan uppdateras rätt sällan. 
 
Det här var mitt första försök att teckna i ett nytt program samt första gången, såvitt jag kan minnas, som jag testar att rita en chibi-karaktär. Chibi är ett uttryck som är vanligt förekommande inom manga/anime och syftar helt enkelt på karaktärer ritade med abnormt stora huvuden och ögon samt en liten kropp. Ansiktsutrycken kan också vara rätt överdrivna, mycket för att skapa en komisk effekt. 
 
För en första gång är jag rätt nöjd. Det syns dock rätt tydligt att jag hann blivit leds innan jag kom till kläderna, så de är rätt slarvigt ritade. Men men, bilden som helhet är jag rätt nöjd med. (`・ω・´)”


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback