Engrish 

Nu börjar det bli mycket skolarbete igen. Till torsdag ska vi ha bestämt vad vi ska skriva vår extended essay om (jag har ingen aning) och utöver det har vi written tasks som ska påbörjas, rapporter och internal assessments som ska skrivas, further oral activities som ska förberedas, böcker som ska läsas och sedan vanliga läxor utöver det som om det inte redan vore nog. Jag vet inte riktigt hur det här ska gå vägen, särskilt med tanke på att vi knappt har börjat IB ännu.
 
Jag tänkte dock dela med mig av något som alltid får mig på bättre humör: Mirs engelska. Mir är den yngsta medlemmen av MBLAQ och man kan helt klart säga att han talar engelska hellre än bra. Jag tror att de flesta k-popfans skulle känna igen fraserna "one day mblaq got a new house" och "everybody rice eat". Videon är väldigt gammal och du kanske redan har sett den, men jag tröttnar åtminstone aldrig på varken den eller Mirs många försök att uttala "waffle".
 
"How is it going?"
"Yeah. .... Engrish."
 
"What? Angry words like I'm angry angry."
"When you're sad?" "I'm sad."
"When being stabbed?" "Im oww~"
 
 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback