SHINee is Back 

För en gångs skull har jag faktiskt lite att skriva om. Förra veckan var jag nämligen på ubildnings- och framtidsmässa på Nolia. En kompis pratade med en kille från Umeå universitet och han rekommenderade henne starkt att ta högskoleprovet. Sista anmälningsdagen var dagen därpå och lite smått impulsartat anmälde även jag mig. Så nu ska vi båda göra högskoleprovet i april och jag vet inte alls hur det ska gå. Men det är värt att göra ett försök - jag kan ju bara göra om det sen igen! Dessutom är det en bra chans att få lite mer vana av allvarliga provsituationer. Jag behöver jobba på att lugna ner mina nerver inför prov om jag ska ta mig igenom alla mina slutprov nästa år. 
 
Något annat kul som hänt är att Gudrun Schyman var på vår skola och pratade om jämställdhet. Det var väldigt intressant och jag kan konstatera att hon är bra på att prata och trevlig att lyssna på. Jag är inte så värst insatt i politik och liknande, men kände ändå igen henne så det var ju kul att få lyssna på en kändis, typ. 
 
Utöver det har det inte hänt mycket den senaste veckan, förutom idag då SHINee äntligen släppte sin nya musikvideo! Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men både låten, videon och mina fina små pojkar var bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Herregud vad de har blivit stora. Särskilt Taemin har utvecklats så mycket under åren. Han har alltid varit en stjärna när det kommer till dansen, men nu är det som att han har blivit tvärbra på allt annat också. Numera är han en riktig hejare på att sjunga!
 
Deras kläder är lite knasiga (jag menar, what's up med Taemin's rosa/gula/gröna byxor?), videon likaså, men det passar dem så jag har inget att klaga på alls. Dansen och låten är fantastiska. Men framför allt är de äntligen tillbaka med ett nytt album och mer talangfulla än aldrig förr. *(*´∀`*)☆ So, here it is, SHINee's Dream Girl!~ 
 
 
 
Update: Har precis insett att Taemin's skumma byxor ska föreställa pennor. Se här bara:
image


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback