Busker Busker 

 
Busker Busker är en koreansk indiegrupp (med en västerländsk trummis!) som började som gatumusikanter och blev allt mer populära i och med deras medverkan i Superstar K3, en koreansk talangtävling på TV. Enligt det jag har hört ska de vara väldigt populära i Korea just nu. Jag har själv inte lyssnat så mycket på dem eftersom jag upptäckte dem rätt nyss, men jag tänkte hur som helst rekommendera ett par av deras låtar.
 
 
Cherry Blossom Ending
"As the spring wind blows
The scattering cherry blossom petals
Spread out on this street
As we walk together"
 
Jag är oerhört förtjust i den här låten. Den ger en sådan härlig vårkänsla och man blir helt enkelt bara glad av att lyssna på den. Musikvideon är väldigt gullig den med, särskilt de där små animationerna/teckningarna. (´ ▽`).。o♡
  
Ideal Type
"Your pinky toe makes my heart rush
Your ninth backbone makes me go crazy – I like it
Your round little potbelly and your soft jawline
Your small fingers and your wrinkly elbow
I like it so much"
 
Den här låten är lite mer upp-tempo och jag gillar särskilt där i början då de pratar någon slags blandning av engelska och koreanska, så som Brad's "eodi where?" där eodi och where har samma betydelse. Själva texten är också rätt annorlunda. Nu är just den här videon kort och har inte med hela låten, men i andra versen sjunger de bland annat "Your spiraling cochlea is so sexy" där cochlea syftar till snäckan i örat. Sen är ju deras dans rätt underhållande också förstås. 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback