What's happening? 

I princip alla prov är nu avklarade och jag har visserligen ett antal uppgifter som måste slutföras innan det är lov, men himmel vad taggad jag har blivit på att få sommarlov. Den senaste veckan har vi haft fantastiskt väder - och det håller fortfarande i sig. I skrivande stund är det lysande solsken på en klar himmel samt 22 graders värme i skuggan. Jag är egentligen inte så hemskt förtjust i värme och sol, se bara hur blek jag är, men idag har jag trots det suttit ute och läst i några timmar. Bara jag fortsätter såhär kommer jag förhoppningvis att inte vara fullt lika likblek innan sommaren är slut. 
 
Jag håller för tillfället på att läsa Rick Riordans The Lightning Thief. Du kanske har sett filmen med Logan Lerman i huvudrollen? Förutom den håller jag även på att lyssna på ljudboken till How to Train Your Dragon. Båda böckerna riktar sig egentligen till barn. Percy som har huvudrollen i förstnämnda bok är nämligen 12 år gammal och Hiccup som ska träna sin drake i den andra boken är endast 10. Känner att jag kanske inte riiiiktigt befinner mig i målgruppen till dessa böcker, men vad gör det? Jag kan tycka att det snarare är väldigt kul att läsa, eller lyssna på, något lättsamt som omväxling.
 
Dagens låt blir B1A4s senaste: What's happening? Igår vann de nämligen på en musikshow för allra första gången, med just denna låt. Jag är så oerhört stolt över dem. B1A4 är den första grupp som jag verkligen har hängt med i från början, när de första bilderna på medlemmarna visades och deras första skiva släpptes. De har växt så mycket under de senaste två åren. Mina små bebisar. (´ ▽`).。o♡ Hur som helst, det är en kul sång och jag måste säga att Gongchan (du ser honom mellan ca 0:58 och 1:02) ser till och med bättre ut än vanligt i just denna video. Det här är helt klart hans era. 
 
 
B1A4 - What's happening 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback