David Tennant. Säger inget mer än så. 

Det känns som att när jag väl skriver något här så klagar jag bara en massa. Därför ska jag klaga lite till.
 
Resan till Vasa var ärligt talat ett fullkomligt fiasko. För att summera resan med tre ord var den oorganiserad, stressig och meninglös. Att spendera lite mer tid med klassen än vanligt var däremot rätt trevligt. Självklart finns det dem jag kommer mer eller mindre bra överens med, men som helhet måste jag säga att jag har en himla fin klass. Vi blir bara färre och färre (vi var 30 till en början och nu är vi bara 15, tror jag, och tänk då på att ett flertal av dem har hoppat in i klassen) men de av oss som är kvar nu ska nog ta oss igenom detta tills slutet. Hoppas jag.
 
IB är verkligen in barnlek alltså. Har knappt gjort något annat än att plugga de senaste veckorna. Ändå kan jag knappt någonting och mitt huvud bara snurrar och allt jag vill är att lägga mig i sängen och ha Doctor Who-maraton eller läsa en av alla de böcker som bara står och väntar i min bokhylla. Men nu är de två första proven avklarade åtminstone - and ten to go. Jag borde egentligen plugga nu, men har ingen ork eller lust överhuvudtaget. Vill bara sova. Men nånting ska jag väl lyckas få gjort ikväll. Eller inte. 
 
För att gå över till lite roligare ämnen så har jag börjat kolla på Doctor Who. Du har förmodligen hört talas om den innan då den är en riktig brittisk kulturklassiker. Den består av en härlig blandning av sci-fi, resor i tid och rum, aliens, monster, äventyr, skräck och humor. Det var verkligen på tiden att jag började kolla på den. Efter knappt två veckor har jag snart tagit mig igenom den andra säsongen av den nya serien som började 2005 (den klassiska serien började visas redan 1963!). Kanske inte det bästa beslutet att börja kolla på den nu dock med alla dessa kommande prov. Men jag ångrar ingenting! 
 
Jag hade hört så mycket om Doctor Who innan och aldrig tagit mig tid att faktiskt börja titta på det, men nu är jag fast. Du vet sådana där karaktärer som är så härligt mystiska och man bara inte kan få nog av? Doktorn är ett klart exempel. David Tennant som spelar den tionde doktorn (doktorn är en time lord som kan regenerera till en ny kropp när han är döende) är fantastisk han med. Och Christopher Eccleston (den nionde doktorn) var bra han med. Kan inte få nog helt enkelt, vilket inte direkt gör det lättare att fokusera på att plugga inför proven...
 
Det är svårt att hitta youtube-klipp som ger Doctor Who någon slags rättvisa. Men här har du ett par som kanske ger dig en liten inblick i vad det hela handlar om. (och ja, min poäng med detta är att jag tycker att du ska börja se på Doctor Who för jag tror att du skulle gilla det!) 
 
 
 
 
 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback