Happy things 

Jag tar tillbaka det där om att jag ska fortsätta sola i sommar. Usch. Jag gillar inte alls att sola. Jag brände mig nämligen rätt ordentligt igår och är fortfarande alldeles illröd om mina vader. Från stund till stund känns det som att de brinner. Visst, jag får egentligen skylla mig själv som sätter mig i solen flera timmar i sträck med min stackars hud som är ovan vid sol. Men jag använde faktiskt solskyddskräm. (ー△ー;)
 
Äh, nu släpper vi det. Vädret är fortfarande ovanligt bra för att vara Norrland i maj så det ska vi inte klaga över. Dock måste jag få beklaga mig lite över allt kvarvarande skolarbete. Som om inte tolv prov på två veckor vore nog har jag fortfarande 4 uppgifter som ska skickas in, två prov, ett tal och dessutom har vi redan satt igång med nya grejor. Härligt. (inte)
 
För att göra det här inlägget lite mer positivt tänkte jag dela med mig av en låt - J Rabbit's Happy Things. De är otroligt duktiga och har en sådan härlig energi som verkligen smittar av sig!
 
 
When the round sun rises the first
thing I do is to think happy thoughts...
One, two, three get up from the bed
give a great big yawn like a hippo...
Open both eyes nice and big stretch out ...
Enjoy the happy imaginations
Don't forget happy happy things.
 
.....
 
When I look even better than usual
and everyhing I put on seems to be even prettier
When I walk listening to your favorite music
when I get to the bus on time...
When the rush hour is especially bad
but the guy in front of me gets up
When everything works out as expected
from now I set my own expectations
 
 


Comments
Fei

Nä jag tycker att du ska fortsätta sola! Det blir bättre sen när du fått lite färg och så kanske du ska använda högre solfaktor? Jag använder 20 när jag har men du är ju lite blekare än jag :P

Svar: Jo, det kan nog vara värt ett försök. Får testa med högre solfaktor när rodnaden har gett med sig!
Jenny Mattsson

2013-05-21 @ 08:58:31
URL: http://feiheinestam.se


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback