B.A.P - Power 

B.A.P, som jag har skrivit om tidigare, släppte deras nya musikvideo för runt en timme sedan. Jag satt inne på youtube och väntade på den och bara någon minut efter att den hade släppts kollade jag in den. Så, detta är några saker jag tänkte på medan jag såg på videon:
  • Zelo har rosa hår. Det gillas starktOch han är verkligen grym på att rappa. Herregud. Lillpojken alltså...
  • Jag tycker verkligen om Yongguks röst. (0:19-0:40) Det finns inte så många såna där härligt mörka röster inom kpop. De enda jag kan komma att tänka på just nu är Yongguk och T.O.P.
  • Jag tror att Youngjae's "ani aniya ani aniya no no no jeongmal igeon aniya" (0:51-0:55) i bryggorna är min favoritdel av låten. (Haha jag är inte alls säker på om det är exakt så han sjunger, det där är bara vad jag lyckades uppfatta) Jag vet inte riktigt varför just den delen tilltalar mig så mycket. Kanske för att han helt enkelt har en bra röst.
  • Jag tycker också om den där delen direkt efter refrängen, då dom sjunger "warning warning warning" om och om igen.
  • Himchan's ögon på 2:09... Behöver jag säga något mer?
  • Jag tycker om den där kaninen. Den är rätt söt.
  • Men vad fasen var de där sprejburkarna? Jag kunde inte låta bli att sitta och skratta då de tog fram de där burkarna och sprejade omkring sig... och de där ljudeffekterna... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Kort sagt, inte min favoritdel av videon. Men nytänkande var det ju, har aldrig sett något sådant innan, ett dancebreak med sprejburkar. Så creds till dom för det åtminstone!


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback