Merlin 

Jag har länge tyckt om allt som har med magi, drakar, riddare, slott och fantasy rent allmänt att göra. Kanske är det just därför jag gillar den brittiska tvserien Merlin så pass mycket då den innehåller alla element jag precis nämnde. Serien är nu inne på sin femte säsong som började sändas för ett antal veckor sedan och jag följer den enträget.
 
Du kanske känner igen Merlin då, såvitt jag vet, de tidigare säsongerna har sänts på SVT. Det var åtminstone där jag såg serien första gången, men det tog ett tag innan jag verkligen fastnade för den. Det hela började med att jag såg ett par avsnitt ur första säsongen på tv, men jag funderade inte vidare på det så mycket. Det var inte förrän ett par vänner från England övertalade mig som jag faktiskt började följa serien och jag ångrar det inte för en sekund.
 
Jag följer ärligt talat inte så många västerländska serier, men jämfört med de jag har sett är Merlin helt klart en utav de bästa, om inte den bästa. Här nedan kommer trailern till säsongen som håller på att sändas nu. Trots att den här säsongen redan satt igång blir jag fortfarande lika upprymd av att kolla på trailern och inte blir den sämre av att de har Muse i bakgrunden!
 
 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback