Hata mig inte 

Imorgon börjar skolan igen och jag börjar få lite smått ångest. Hade planerat att få en massa skolarbete gjort i veckan men det gick ju som det gick med det... Men jag är ändå rätt nöjd med att jag faktiskt tog mig i kragen och satte igång med min Written Task i engelska som jag gruvat mig så mycket inför. Jag räknade nästan med att få sitta uppe hela natten innan den ska in och skriva ihop något. Men för en gångs skull sköt jag det inte framför mig bara för att det kändes svårt utan satte faktiskt igång. Så lite produktiv har man ju varit nu i veckan i alla fall!
 
Jag har inget övrigt att tillägga, så jag tänkte avsluta med att slänga in en låt som spelats många gånger här hemma den senaste veckan: Don't hate me av Epik High, som förövrigt är en av mina favoritgrupper. Epik High är inte någon typisk Kpop-grupp utan skulle snarare klassas som en hiphop-grupp. Måste också säga att jag är himla fötjust i Tablo (han med keps som börjar att sjunga i låten). Jag har sett några intervjuer med honom och han är bara en så fin person som säger så kloka grejer. Dessutom är han en väldigt talangfull låtskrivare/rappare/sångare. Inte alltför längesedan släppte han två stycken soloalbum med sina egna låtar och båda albumen är bland de bästa jag hört. Kanske skriver jag några ord om honom i något kommande inlägg!
 
Något som jag tycker är väldigt kul med musikvideon till Don't Hate Me är alla de gulliga barnen som är utklädda till olika filmskurkar. Jag kände inte igen alla, men såg bland annat Jokern, Two-Face, Lady Gaga, G-Dragon samt den där läskiga typen från SAW. Sen tror jag adet kan ha varit Alex från A Clockwork Orange som satt där och drack mjölk, eller så tänker jag bara för mycket på just det då jag precis har läst boken. Men glöm inte att hålla utkik och se vilka du kan känna igen! (^▽^)
 
Hur som helst, här nedan kommer musikvideon! Jag lägger in en version som är textad på engelska så att man förstår vad de sjunger om. Dock kan textningen bli lite distraherande märkte jag själv, så försök att inte lägga alltför stort fokus på den så att du inte halvvägs genom videon inser att du knappt ens kollat på videon, som en annan precis gjorde haha. ( ̄ω ̄;)
 


Comments
Lars

Hej,

Besökstoppen är en helt ny bloggtopplista som har fiffiga funktioner som att kunna knyta etiketter till sitt konto och en sökfunktion på sidan. Detta för att bloggläsare ska kunna hitta nya bloggar på ett enkelt sätt. Hela idén med Besökstoppen är att sidan riktar sig främst till bloggläsare och inte bara bloggare, som andra topplistor riktar sig till.

Medlemmar får en lättillgänglig och snyggt presenterad statistik och självklart kommer det generera mer besök till er blogg eftersom fler kommer att uppmärksamma den via Besökstoppen. Medlemskap är så klart gratis.

Vi kommer att satsa mycket på Besökstoppen så att den kommer att nå en bred publik, så missa inte chansen att vara med ifrån början. De 100 första bloggare som registerar sig kommer även att få synas i reklamspotten under en veckas tid när Besökstoppen har börjat bli populär. Detta som ett tack till Er som är med ifrån början.

Mvh
Besökstoppen

2012-11-05 @ 19:46:12
URL: http://www.xn--beskstoppen-tfb.se


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback