11/11/12 

Ett stort grattis till min Minhwan som fyller 20 idag! 생일 축하합니다!
 
Idag fyller ingen mindre än Choi Minhwan 20 år. Han är både trummis och min favoritmedlem i min absoluta favoritgrupp of all time: FT Island. FT Island var den första Kpop-gruppen jag föll för och trots att jag gått emellan massvis av olika grupper har de alltid varit den grupp jag kommit tillbaka till i slutändan. De är ett gäng på fem väldigt speciella och talangfulla unga män som jag verkligen ser upp till. Nu har minstingen i gruppen alltså blivit 20 men i mina ögon kommer Minani nog alltid att vara den där lilla söta pojken med massvis av aegyo (länk). 
 
  
Lite söt måste ni ju nästan hålla med om att han är. (*´・v・)
 
Minhwan är min absoluta favoritidol och har varit det ett bra tag nu och jag tycker nog om honom alldeles för mycket för att vara någon jag aldrig har träffat. Det finns så mycket som är så  bra med honom och det är svårt att inte fästa sig vid någon som han. Han säger inte så mycket, men tänker desto mer. Han är liten och kort, men med muskulösa armar efter allt trummande. Han är inte bara en duktig trummis, men skriver också låtar och har en fin men dock otränad sångröst. Han ler sådär gulligt med sina ögon en stund och är manlig och karismatisk en annan. Han sitter alltid längst bak på scenen vid sitt trumset och syns sällan särskilt mycket på tv-skärmen, men trivs med det. Hans dröm är att leva livet med ett leende på läpparna och att en dag bli en bra pappa. 
 
Jag tänkte avsluta med en video från tidigare i år då FT Island höll på att promotea deras låt "Severely". Just den här videon är ifrån slutet av ett musikprogram där FT Island vann och de fick spela upp sin låt igen. När låten börjar spelas (runt 2:15) ger Hongki mikrofonen till Minhwan som börjar sjunga. Det märks att Minani inte direkt är en van sångare men han har ändå en riktigt fin ton i rösten. Sedan tycker jag att det är himla gulligt hur han verkligen gör sitt bästa. Jonghun säger till och med åt honom att ta det lugnt kring 3:13 haha. ^^
 


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback