Steg för steg - Jaejin och Minhwan 


Det här är vad jag har suttit och pysslat med i Photoshop under morgonen. Jag ska gå igenom steg-för-steg vad jag har gjort med bilden för att nå efter-resultatet!


FT Island har varit modeller för Litmus länge nu och varje säsong brukar de släppa nya bilder! Nyligen kom det bilder för sommaren 2012 och jag bestämde mig för att försöka redigera någon av bilderna. Här ovan ser ni bilden jag valde att redigera och här nedan kan ni se hur jag gjorde steg för steg!


  1. Jag började med att beskära bilden för att få med endast Jaejin och Minhwan.
  2. Det här var helt klart den mest tidkrävande delen! Jag suddade ut allt i bakgrunden, förutom Jaejin och Minhwan själva och de pallar de sitter på.
  3. Jag lade till en ljusgul bakgrund bakom dem.
  4. Jag gjorde en orange skugga bakom dem.
  5. Jag lade till ett par texturer för att få till den där kvadraten bakom dem.
  6. Sedan lade jag på en brun/gul övertoning för att få fram lite mer färger i bilden och för att göra färgerna lite klarare och varmare så att de skulle passa bättre in med bakgrunden.
  7. Jag lade till en lite fläckig textur ovanpå bilden, det kanske inte syns så väl, men om ni tar en titt på Minhwans linne kanske ni ser att det blivit mer fläckigt? Jag gjorde också färgerna lite starkare.
  8. Nu lade jag bara på ännu lite mer färg samt ändrade lite på kurvorna för att få lite mer kontrast i bilden.

Här nedan ser ni det färdiga resultatet! Jag är ju långt ifrån någon expert på Photoshop, men lite olika medel lyckades jag i alla fall använda mig av för att få fram detta! 



Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback