U-KISS - DORADORA 


Tidigare i veckan släppte U-KISS en ny musikvideo som jag verkligen gillar! U-KISS är en av mina personliga favoritgrupper, men dock har jag hört att U-KISS faktiskt inte är så stora i Korea. Däremot är de väldigt populära internationellt. Jag tror att det har att göra med att flera av dem pratar flytande engelska. Både Eli (0:19) och Kevin (0:26) är från USA och AJ (2:54) har pluggat utomlands.

Här nedan är ett litet exempel på då de pratar engelska! Det är Simon och Martina, ett gift par som videobloggar som jag själv ofta kollar på som fick chansen att intervjua dem. Något som är rätt kul är att AJ och Kevin hade hört talas om dem innan och faktiskt sett deras videos! Kevin, som är med redan i början av videon och har vit kavaj på sig är min favoritmedlem i U-KISS. Han verkar bara sådär riktigt trevlig och genomsnäll och dessutom ser han väldigt bra ut! (vilket dem alla gör i och för sig haha ^^)


Det är rätt kul då resten av medlemmarna kommer dit, de som inte kan engelska. De ser alla rätt förvirrade ut haha!

Jag vet att videon är lång, men det kan vara värt att ta en titt på slutet av videon också (runt 7:50). Där frågar Simon hur mycket fritid de har och ja, du får se själv vad de svarar, men livet som kpopidol är nog hårdare än vad många tror.


Comments


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback