Svenskproducerad Kpop? Jajamen! 


Jag har inte så mycket att skriva om, så det får bli en liten uppdatering på kpop-fronten istället! Låten här ovan heter "Face" och är NU'ESTs allra första singel. Här nedan kommer några saker som är värda att påpeka vad gäller NU'EST och den här låten!
  • Som du kanske har sett är det fem medlemmar i gruppen. Av dessa fem är en född -93 och fyra är födda -95. Den här gruppen består alltså till största delen av småpojkar haha. ;) Jag skulle själv aldrig ha gissat att de var så unga när jag först såg dem. Det är helt sjukt hur man kan vara så duktig fastän man är så ung. Man känner sig också själv lite misslyckad då de är ett år yngre än mig och har redan lyckats!
  • Ta en liten närmare titt på den blonda killen med rosa skor! Det är nog inte bara jag som tycker att Ren, som han heter, ser ovanligt feminin ut. Dock är det här ett ganska vanligt förekommande fenomen inom kpop så jag är inte särskilt förvånad. I sådana här fall känner man sig rätt misslyckad som tjej... Se bara på honom. T^T
  • Visste du att den här låten faktiskt är skriven av en svensk? Jag fick höra om detta i ett radioreportage jag råkade lyssna på och för bara en liten stund sedan tog jag mig en titt i mitt NU'EST-album. Där stod det klart och tydligt "Composed by: Daniel Barkman". Jag tycker att det är himla häftigt att det finns kpoplåtar som faktiskt är skriva av svenskar! Om jag inte minns fel så tror jag också att Pelle Lidell, känd från idoljuryn, också har skrivit en del låtar åt koreanska popgrupper.
Till sist måste jag också säga att jag tycker om den här låten och den här gruppen otroligt mycket! Jag är väldigt imponerade av både deras dans, musiken och musikvideon. Dessutom passar alla de här delarna så bra ihop! Låten handlar om mobbning, vilket tydligt framgår i musikvideon. Till och med i dansen syns det vad låten handlar om. Så jag är verkligen himla imponerad av dem och jag ser fram emot vad de har att komma med framöver!


Comments
Fei

Tycker låten var jättebra! Plus att jag satt och tänkte att Ren (okej jag tycker att det känns lite skumt att någon verkligen heter så, jag menar Ren!)såg ut som en tjej ;)Bra att du håller mig uppdaterad!

2012-04-22 @ 19:22:23
URL: http://feiheinestam.se


Comment post here:


Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback